Δίχως να αποτελεί έκπληξη ότι στόχο της παραπληροφόρησης αποτελεί συνήθως το αναγνωστικό κοινό ή και κράτη, δεν εκπλήσσει ίσως το γεγονός ότι ακόμα και οι εταιρικοί κολοσσοί πέφτουν θύματα μη αξιόπιστων ειδήσεων.
Τι σημαίνει όμως «μη αξιόπιστη» δημοσίευση; Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων στρατηγικής επικοινωνίας Kekst, είναι αυτή που δημοσιεύει επανειλημμένα ψευδές περιεχόμενο, δεν συλλέγει και δεν παρουσιάζει πληροφορίες με υπευθυνότητα, δεν διορθώνει ή διευκρινίζει λάθη, συνδυάζει περιεχόμενο ειδήσεων και γνώμης, χρησιμοποιεί παραπλανητικούς τίτλους, δεν αποκαλύπτει ιδιοκτησία ή χρηματοδότηση, δεν διαφήμιση ετικέτας, δεν αποκαλύπτει την ιδιοκτησία του και δεν κατονομάζει τους συγγραφείς του.
Με την τεχνητή νοημοσύνη να καλπάζει, οι δημιουργοί παραπληροφόρησης βελτιώνουν τις συναλλαγές τους και επιλέγουν δυνητικά πιο κερδοφόρους στόχους.
Έτσι, όπως εξηγεί η Elisabeth Braw, επιστημονικός συνεργάτης του European Leadership Network η παραπληροφόρηση που απευθύνεται σε μεμονωμένες εταιρείες αυξάνεται ταχύτατα.
Έκθεση της Kekst έδειξε ότι το 95% των εταιρειών FTSE 100 (οι 100 κορυφαίες εταιρείες του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου) αναφέρθηκαν συχνά από μη αξιόπιστες δημοσιεύσεις το πρώτο 6μηνο του 2023.
Πρόκειται για 35% περισσότερο από το προηγούμενο έτος. Υπήρχαν 348.000 κοινοποιήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των άρθρων αυτών των εκδόσεων σχετικά με τις εταιρείες του FTSE 100, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα σχεδόν 10 εκατ. εμφανίσεις.
«Ορισμένα από τα άρθρα είναι πιθανό να προκλήθηκαν από ανταγωνιστές των εταιρειών, ενώ άλλα ήταν αποτέλεσμα κακής ποιότητας δημοσιογραφίας, αλλά δεν είναι ακόμη σαφές ότι εχθρικά κράτη εργαλειοποιούν την παραπληροφόρηση που στοχεύει δυτικές επιχειρήσεις» αναφέρει η Braw σε ανάλυσή της στο Foreign Policy, η οποία, όμως εκτιμά αυτό είναι πολύ πιθανό να μπουν στο παιχνίδι και εχθρικά κράτη.
ΠΗΓΗ: TANEA.GR